דבר המנהל-עופר אילות

 

תקנון בית הספר
תיכון היובל הרצליה

תיכון היובל ברוח כבוד האדם, מהתיכונים הוותיקים והמובילים בהרצליה, הוא בית חינוך המקדם ערכים ברוח כבוד האדם, מתחדש ומוביל מצוינות, פדגוגיה משמעותית וחדשנית, עניין ולימודים המקדמים את התלמידים למיומנויות המאה ה- 21.
התיכון מתאפיין בזכאות גבוהה ביותר בבחינות הבגרות, גיוס משמעותי לצה"ל ותרומה לקהילה, כל זאת לצד אווירה של כבוד הדדי, מוגנות ואכפתיות.
תיכון היובל מקדם דיאלוג משמעותי ויחס אישי. שיעורי החינוך מתקיימים במסגרת של חצאי כיתות ומאפשרים שיח אמיתי וקידום כל תלמיד ברמה הרגשית והחברתית.
כל תלמיד הוא משמעותי ולכן, ביה"ס שם את הדגש על פיתוח אס"מ הידע (אומנויות, ספורט, מדעים). מגמות האמנות השונות הן מהטובות בארץ וקבוצות הכדורסל מייצגות את בית הספר, מזה שנים רבות, בליגת העל של התיכונים בהצלחה רבה.

 

האני מאמין של ביה"ס

 

מגוון המקצועות הרב מאפשר לכל אחד ללמוד את הקרוב ללבו ולמצות את הפוטנציאל האישי שלו באופן מיטבי תיכון "היובל" מאמין בתפקידו הלאומי,לעצב חברה פלורליסטית דמוקרטית, המחנכת למצוינות, בהיבט של טיפוח ומיצוי היכולת האישית של כל פרט ופרט. אנו מאמינים בחינוך ובצוותי החינוך כמשפיעים באופן משמעותי על גיבוש תפיסת עולם המבוססת על ערך השוויון בין בני אדם, סובלנות, מעורבות וערבות הדדית.

הגישה החינוכית מבוססת על העמדת התלמיד במרכז התהליך הלימודי תוך שיתופו בתהליך והבטחת קידומו. בית הספר מתמקד בקידום וטיפוח כלל התלמידים על מכלול המאפיינים שלהם, ולכן מטרותיו לקדם למידה משמעותית והישגים לימודיים של כל תלמיד, פיתוח האוטונומיה של היחיד כלומד ופיתוח יכולתו לעבוד בצוות.בית הספר משפיע ביצירה סביב לימודית עשירה ותהליכי למידה והוראה מגוונים,תוך פיתוח תרבות בית ספרית לימודית,ערכית וחברתית שתורמת להעצמת התלמידים באמצעות חיזוק הדימוי העצמי וההערכה העצמית של הלומדים.

רקע ופרטים עיקריים אודות בית הספר
מגמות על אזוריות:
ביוטכנולוגיה
 זהו ענף מדעי, יישומי, העוסק במחקר ופיתוח בתחום הרפואה, התעשייה והחקלאות. הלימודים במגמה כוללים לימוד מקצוע בסיסי מדעי (ביולוגיה או כימיה או פיזיקה) ובנוסף ביוטכנולוגיה. הלימודים מלווים בביצוע מחקר במכון ויצמן לפרויקט גמר.
אמנות ועיצוב הלימודים במגמה מקנים לתלמידים למידה חווייתית ויצירתית וכוללים לימודים עיוניים וסדנאות מעשיות כמו: ציור, רישום, עיצוב, צילום, גרפיקה ממוחשבת ועוד. התלמידים מבקרים בתערוכות ובגלריות, משתתפים בסדנאות חיצוניות של רישום ויצירה ומבצעים פרויקטים שונים עבור הקהילה.
מחול מגמת המחול היא אחת המגמות המצטיינות בארץ. מגמה זו מציעה לימודים חווייתיים המאפשרים התפתחות בתחום המחול גם בעתיד. הלימודים במגמה משלבים צפייה במופעי מחול, סדנאות ייחודיות בהשתתפות אומנים מהארץ ומחו"ל, מחנה אומנויות ועוד.
תאטרון לימודי משחק ותאטרון ברמה מקצועית גבוהה לתלמידים בעלי עניין באומניות הבמה ובעבודה קבוצתית משמעותית. במסגרת המגמה מעלים התלמידים הפקות מקצועיות, מתנסים בסדנאות ייחודיות עם שחקנים ובמאים מהתחום וצופים בהצגות במיטב התאטראות בארץ (רפרטוארי ופרינג').
כדורסל – תלמידים אשר מתאמנים ומשחקים בקביעות במועדון כדורסל מוכר יוכלו להצטרף לבית הספר על מנת לייצג את בית הספר בליגת התיכונים.

מקצועות בתחום המדע והטכנולוגיה
מדעי המחשב והנדסת תוכנה
 – לימודים המקנים ידע מעמיק במקצוע, פותחים דלת להמשך לימודים גבוהים בתחום ומהווים קרש קפיצה לשיבוץ ביחידות התקשוב וחיל המודיעין.
ביולוגיה ימית – ביולוגיה עם דגש על חקר החי והצומח בים, בשיתוף עם אוניברסיטת ת"א .
פיזיקה, כימיה – ברמת 5 יח"ל
(לימודים במסלול מדעי טכנולוגי מזכים בבונוס בעת הקבלה לטכניון).

מסלולים לתלמידים מצטיינים
ביה"ס נותן מענה לתלמידים מצטיינים במסגרת כיתות ייחודיות:
מסלול רקי"ע (רואים קידמה, יוצרים עתיד)– יום בשבוע מוקדש ללמידה חדשנית ומתקדמת של קורסים מטעם אוניברסיטת ת"א והמרכז הבינתחומי. למידה חווייתית המקדמת את היכולת להיות לומד עצמאי ולעבוד בצוות. הכיתה מיועדת למצטיינים וסקרנים בלבד.
מסלול נחשון –
 כיתה ייחודית שבה מוקדש יום בשבוע לתוכנית העשרה הנסמכת על התוכנית הערכית של יחידת העילית הצבאית "תלפיות" -ערכים, מנהיגות ועבודת צוות. הכיתה מיועדת לתלמידים מצטיינים בתחומי המדעים.
מסלול עמו"ס (ערכים מצוינות וספורט) –
 כיתה ייחודית שבה מוקדש יום בשבוע לתכנית העשרה בתחומי הספורט הכיתה מיועדת לספורטאים פעילים שהם תלמידים מצטיינים.
מסלול עמ"ט – (עתודה מדעית טכנולוגית) תכנית לאומית של משרד החינוך למצטיינים בתחומי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה.

סיוע לימודי:

ביה"ס מסייע לתלמידים באמצעות הוראה פרטנית, הקניית אסטרטגיות למידה, תגבורים, שעות שילוב ומתנדבים. הסיוע נקבע בהתאם למסלול אליו משובץ התלמיד.
מסלול שח"ר
כיתת מב"ר –
 כיתה לבגרות מלאה, מיועדת לתלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה. מאפשרת תגבור לימודי בכל המקצועות.
כיתת אתגר – כיתה לקראת בגרות מלאה, ממוקדת הוראה, בקבוצות למידה קטנות.
מרכז מהו"ת  מרחב התעצמות ותובנה המרכז נותן מענה לימודי (אסטרטגיות למידה) ומענה רגשי לתלמידים שאובחנו כלקויי למידה.

מקצועות בתחום החברה והרוח:
לימודי דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים בשפה האנגליתתכנית ייחודית המקנה לתלמידים מצטיינים ברמה של 5 יח"ל באנגלית, 5 יח"ל נוספות. הלימודים כוללים פיתרון בעיות ויישוב סכסוכים, יצירת תקשורת בונה ומקדמת, אמנות הדיון (Debate) ועוד.
כלכלה ומנהל עסקים – תכנית ייחודית העוסקת בתחומי הכלכלה ועולם העסקים של המאה ה-21, עם שילוב של למידה מעשית בתחומי היזמות העסקית והחשיבה היצירתית.
תקשורת המונים – הלימודים חושפים את התלמידים לנושאים אקטואליים ולמדיה הכתובה והדבורה, כגון: הקשר בין פוליטיקה ותקשורת, פרסום ואתיקה עיתונאית. התלמידים מתנסים בהפקת סרטים, צילום, בימוי ועוד.
משאבי אנוש – תכנית הלימודים עוסקת בנושאים כגון: ניהול עובדים, הפעלתו ופיתוחו של המשאב האנושי בארגון ועוד. התכנית מאפשרת לתלמיד להשיג 5 יח"ל בתחום וזאת באמצעות פרויקט גמר אותו יגיש התלמיד בתום 3 שנות לימוד.

לימודי מזרח תיכון ואסלאם – התוכנית מיועדת לתלמידים אשר מעוניינים להכיר את המזה"ת והמרחב הסובב את מדינת ישראל, זאת במטרה להבין את המציאות הפוליטית, החברתית והתרבותית בה אנו חיים. ייחודה של תכנית "עולם הערבים והאסלאם" בכך שהיא משלבת בין היסטוריה, דת ותרבות. תכנית זו פותחת בפני הלומדים צוהר לעולם עשיר ודינמי, ומעניקה להם כלים להבנת המרחב התרבותי והחברתי, ולהכרת תופעות ותהליכים המשפיעים על המציאות הפוליטית במזה"ת.
ערבית – המגמה פונה לתלמידים המעוניינים להמשיך את לימודי השפה הערבית שנלמדו בחטיבת הביניים ולהתמקצע בלימודים אלה ברמה של 5 יח"ל. הלימודים מאפשרים השתלבות ביחידות המודיעין של צה"ל.

כניסה למערכת