Image result for ‫המשלחת לגרמניה דגל‬‎

המשלחת לגרמניה בנויה מתלמידים נבחרים משכבת י',חובבי ספורט, בעלי התנהגות נאותה ביותר,התורמים לחברה ולבית הספר.
בכדי להיבחר למשלחת על התלמידים להיות מומלצים ע"י מחנך הכיתה,המורה לחינוך גופני, רכז השכבה ויועצת השכבה.

המשלחת יוצאת מטעם חברת דיאלוג, שמשתפת פעולה עם ארגון הספורט יוגנד (הספורטאים הצעירים מגרמניה),
שזו בעצם תנועת נוער.
בהחלפת המשלחות לומדים להכיר תרבויות שונות ומנסים להגיע להבנות לגבי עתיד טוב יותר השנה הסיסמא היא:

"הולכים ביחד לעתיד חדש"

פרויקט החלפת המשלחות התחיל בשנת 2001 .

משלחת תיכון היובל לגרמניה 2019

משלחת תיכון היובל לגרמניה  קיץ 2018

יומן מסע:
3/7/2018

נפגשנו בלילה בשדה התעופה.
אחרי הרבה תורים עלינו למטוס והגענו לגרמניה (ברלין), עלינו לאוטובוס והתחלנו נסיעה ארוכה (5 שעות) מברלין לשריקה.
כשהגענו פגשנו שם את המשלחת מגרמניה ועשינו כמה משחקי היכרות ולימוד השפה גרמנית/עברית אחד לשני, ובסוף, פעילות חוויתית באולם הספורט.
4/7/2018
התחלנו את הבוקר עם כמה משחקים משעשעים, אח"כ עברנו  לפעילות עם כמה מתקני חבלים שבאו ללמד על עבודת צוות ולסמוך על חברים.
אחרי ארוחת צהריים נסענו לפארק חבלים גדול עם הרבה גשרים ואולמות עד לגובה של 15מ', ושם היינו כמה שעות ואז כשחזרנו היה לנו ערב חופשי.
אופיר יניב – י 5
5/7/2018
ביום חמישי הייתה ארוחת בוקר ב-8 כמו בכל הימים, לאחר מכן התחלקנו לקבוצות קטנות, ועברנו בין נושאים שונים, כדי לראות האם יש הבדלים בין גרמניה לישראל ,, חינוך, צבא, חוקי שתיה נהיגה ועוד. לאחר מכן היה טורניר סטריטבול בין 12 קבוצות,  ולאחר הטורניר הייתה ארוחת ערב ואז הערב הגרמני שם הגרמנים הפעילו אותנו לאחר מיכן הלכנו לישון.
6/7/2018
יום שישי התעוררנו בוקר ארוחת בוקר כרגיל ב8 ואז ב9 יצאנו לגשר הכי ארוך בעולם. עליי להזכיר שהוא היה ממש גבוהה ויש לי פחד גבהים אז לא עברתי בקלות… כמובן שגם מלכאן היה חייב להזכיר לי עד כמה הגשר גבוהה… אחרי הגשר עלינו ברכבל לכיכר המכשפות בטאלה, ועשינו שם מתקן ממש מגניב (מגלשת הרים) כמובן שהיו שם מזכרות של מכשפות… לאחר מכן חזרנו למלון ואכלנו ארוחת ערב.
הפעם היה תורנות להכין ערב ישראלי, התחלנו בקידוד, פיזית הכינה חלה ושקשוקה ואנחנו ניסינו להכין פתיתים, הכנו מצגת עם משימות שקשורות לחגים והפעלנו את הגרמנים, היה מצחיק, ולאחר מיכן הלכנו לישון.
מתן קוטיגרו – י 7
7/7/2018
ביום שבת קמנו ב-7 בבוקר, ואכלנו ארוחת בוקר וארזנו אוכל לצהריים. נסענו באוטובוס משירקה לברלין (נסיעה של 5 שעות כולל הפסקה).
הגענו למלון ,ואז התחלקנו ל-2 קבוצות קבוצת בנים וקבוצת בנות,. הם לקחו אותנו לסיור בברלין באתרים המוכרים מכיכר אלכסנדר דרך שדרת הצפצפות עד לשער ברנדנבורג. אח"כ חזרנו ברכבת למלון אכלנו ארוחת ערב ואז היה ערב קזינו. כ"א קיבל ז'יטונים של 2500, מגרילים כל פעם 2 משתתפים והם צריכים להתחרות זה בזה בתחרויות מצחיקות, ומי שלא משתתף צריך להמר מי הוא חושב שינצח. דניאל זכתה. אחרי הערב קזינו הלכנו לישון
יאיר מלכאן – י 2
8/7/2018
היום השישי לטיול,  פתחנו את היום במשחק אמת ושקר.  ומשם התארגנו ויצאנו לסיור מודרך בזאכסנהאוזן מחנה ריכוז שנמצא כשעה מברלין.
קיבלנו הדרכה מעניינת,  ובסוף הסיור ערכנו טקס משותף ומרגש ויצרנו מגן דוד 🔯 מנרות ופרחים,  כל אחד כתב מעט מתחושותיו על כל ורד והדלקנו את הנרות.
כשסיימנו חזרנו לביתנו בסביבות 16:00 ויצאנו כולנו לאגם הקרוב, שם בילינו כשעה. חזרנו עייפים לארוחת ערב טעימה של פסטה בולונז,  כשסיימנו לאכול קיבלנו ערב חופשי להרבה מנוחה לצבירת אנרגיה ליום הבא שכולל שופינג🛒🛍
נועם לוי – יא
9/7/2018
כמו כל יום פתחנו את היום השביעי  בארוחת בוקר ונסענו ברכבת למוזיאון אוטו וויד שם עשינו סיור באזור היהודי העתיק ולאחר מכן נכנסנו לשמוע את הסיפור של חסיד אומות העולם. ויד שהיה בעצמו כמעט עיוור העסיק עיוורים יהודים, וגם החביא משפחה במהלך המלחמה בסדנא שלו.
המשכנו את דרכנו לסיור אנדרטאות בברלין. התחלנו באנדרטה לזכר שואת היהודים שם הלכנו בין האבנים (המצבות) אשר הקיפו אותנו.
משם הלכנו לאנדרטה של הלהט"ב וראינו מיצג וידאו בו אנשים מתנשקים.
והאחרון היה אנדרטה לזכר הצוענים.
וכמובן שהגענו לחלק האהוב עלינו שזפינג! ואין ספק שהיה נזק לא קטן
נועה ריזנברג – י 5
10/7/2018
התחלנו את היום שלנו בארוחת בוקר כרגיל, ומשם מיד נסענו להאוס גאמפ (טרמפולינות) שם בילינו כשעה וחצי והיה ממש כיף.
לאחר מכן נסענו לאיזור המזרחי, לראות את כל הגרפיטי והאומנות שעשו על מה שנשאר מחומת ברלין.
ואז נסענו לרחוב הקניות בברלין "קו- דאם" לעוד שלוש שעות של זמן חופשי וכאשר סיימנו, חזרנו לאכסניה אכלנו ארוחת ערב (מגש פיצה אישי).
בפעילות ערב האחרונה שלנו אנחנו קיבלנו מתנות פרידה מהגרמנים וגם נתנו להם מתנות ואז שיחקנו מלא משחקים והיה כיף
דניאל הררי – י 5
11/7/2018
זהו, היום האחרון, רגוע, ארוחת בוקר (כרגיל) מסדרים מזוודות בפעם האחרונה לקראת החזרה לארץ. בחדר המפגשים רואים סרט מלא עם כל התמונות מהביקור בגרמניה
(מרגש ומצחיק גם יחד), החלק הרציני הוא משוב על הביקור. השוואה בין 2 מקומות הלינה, האוכל, המגורים, הפעילויות, הפעילויות ומזג האוויר (היה מעולה).
כ"א כתב מה היה הרגע הכי טוב שלו בביקור, מה הדברים שהיה רוצה לשמר למשלחת הבאות, ומאילו דברים הוא לא נהנה.
לאחר ארוחת צהריים נסענו לסיור באצטדיון האולימפי של בברלין, שם התקיימו המשחקים האולימפיים בשנת 1936, היום זהו אצטדיונה הביתי של הרעה ברלין בכדורגל, מתקיימות שם כל ההופעות הגדולות כמו: רובים ושושנים, ריהאנה ועוד. כמו כן מתקיימים שם משחקי גמר שונים כולל של ליגת האלופות, ובקרוב תיפתח שם אליפות אירופה באתלטיקה. לאחר הסיור חזרנו לארוחת ערב במלון, נפרדנו מהאחרים שלנו ונסענו לשדה התעופה לקראת החזרה הביתה.
פזית ודני – מורים מלווים

משלחת תיכון היובל לגרמניה תשע"ו קיץ 2016

5/7/2016 בוקר טוב,

סוף סוף לאחר חודשים של מיונים ומפגשים יצאה המשלחת הסופית לגרמניה

לאחר שהייתה רשימה של למעלה מ-50 מועמדים ונבחרו רק 13:

אופק אהרון, איתי ארנון, עומר מאן, דניאל אבידור, אופק זגורי, נוגה רכטמן, יסמין שמעון בורנשטיין, יעל בר, יובל קבלר, רותם בן חורין, מעיין ריבסקי, תומר רושנקו, ואיתי פפרנו המסע החל בשעה 3:30 בטרמינל 1 והתחלנו את הדרך לכיוון ברלין.

בשעה 10:45 שעון גרמניה נחתנו בברלין פגשנו את ליני ורוברט (מהקבוצה הגרמנית) אשר הם חלק מ-11 הגרמנים שמארחים אותנו הם לקחו אותנו לאוטובוס והתחלנו דרך של 4:30 שעות לכיוון שירקה בדרך עצרנו לארוחת צהריים.
15:30 הגענו לשירקה ופגשנו את שאר חברי הקבוצה.

גבי מנהלת מקום האירוח  קיבלה את פנינו ופתחה את תוכנית האירוח גשרים בין תרבויות גרמניה וישראל ( התוכנית התחילה בשנת 2000).

לאחר המפגש  שיחקנו משחקי היכרות ולימוד שפות גרמנית ועברית.

לאחר ארוחת הערב ומעט מנוחה הלכנו לאולם הספורט לפעילויות היכרות ספורטיביות ולאחר מכן התפזרנו לחדרים לישון וככה נגמר היום הראשון של טיול.

אופק אהרון – י3

6/7/16 היום השני בשירקה התחלנו את היום בזה שקמנו בשמונה בבוקר, הלכנו לאכול ארוחת בוקר שהייתה טעימה ולאחר מכן פתחנו את היום עם עוד משחקהי היכרות והתעוררות שעזרו לנו ללמוד את השמות של חברי המשלחת הגרמנית.

בכדי לגבש את הקבוצה ולפתח עבודת צוות וגשרים בין תרבויות, הלכנו לפארק חבלים בסביבה ושם העבירו לנו פעילויות ששמות דגש על עזרה הדדית בין חברי הקבוצה ולסמוך אחד על השני.
אחרי הפעילות הלכנו לאכול ארוחת  צהריים וישר אחרי התחלקנו לשתי קבוצות, קבוצה אחת הלכה לטיול רגלי ביער והקבוצה השניה לטיול אופניים  בשטח שכלל עליות ירידות ושוב עליות, שהיה מגבש וכיף אך מאתגר.

כשחזרנו הלכנו לאכול ואח"כ קיבלנו זמן חופשי לקעקועי חינה או משחקי ספורט עד שהתכנסנו לצפות במשחק חצי הגמר של היורו בין פורטוגל לווילס

מעיין ריבסקי – י 5

7/7/16

גם היום השלישי התחיל כשקמנו בשמונה והלכנו לאכול ארוחת בוקר שהייתה טעימה מאוד. לאחר מכן שיחקנו כמה משחקי חברה ועוררות משעשעים, שעזרו לנו ללמוד את השמות אחד של השני ולגבש אותנו טוב יותר.

ערכנו סבב דיונים על נושאים שקשורים לתרבויות בישראל וגרמניה, כמו: צבא, לימודים, על סדר הימים של כל אחד ועל תחביביהם.
אכלנו ארוחת צהריים  ואז היו לנו כמה שעות של זמן חופשי וסדנאות מעניינות מאוד כגון, ג׳ודו לבנות (עומר העביר) והיאבקות לבנים(רוברט העביר), כמובן שבהתחלה היה חימום מתיש ובסוף מתיחות . אחר הצהרים  השתתפנו בטורניר סטריטבול (כדורסל) בינלאומי יחד עם עוד 15 קבוצות ונהנינו מאוד, כמובן שגם השנה הבנים והבנות שלנו זכו במקום ראשון, כל הכבוד.
אכלנו ארוחת ערב וחווינו ערב תרבות גרמני שהוביל אותנו בעזרת הרכבת למקומות המגורים השונים של חברי הקבוצה. כמובן שטעמנו גם מהעוגה המיוחדת לאיזור (עוגת עץ) היה נחמד מאוד.
סיימנו את היום בכך שצפינו ביחד בחצי הגמר השני של היורו בין צרפת לגרמניה ולצערנו צרפת ניצחה.

לילה טוב

איתי פפרנו – י 5

8/7/16 סיכום יום שישי

גם היום, כמו בכל בוקר קמנו והלכנו לחדר האוכל לארוחת בוקר טעימה וללא חידושים.
לאחר מכן נסענו באוטובוס לסיור במכרות המלח בזונדסהאוזן, שם התלבשנו ככורים וירדנו במעלית (מפחידה) לעומק של 670 מטרים מתחת לאדמה.
הסיור במכרה כלל נסיעה במשאיות פתוחות, במהירות ולעיתים ללא אורות, הסבר על כריית המלח, שיט באגם מלח, וגלישה על שטיחים לאורך 53 מ' בזווית של 40 מעלות, כמו כן סיירנו בתערוכה שנמצאת במקום ומסבירה על עבודות הכפייה שנעשו שם במלחמת העולם השנייה, מי שרצה כרה לעצמו גושי מלח לבן/אדום למזכרת.

לאחר הסיור עשינו הפסקת צהריים וחזרנו לשירקה.
אחר הצהריים התפצלנו לשתי קבוצות. קבוצה אחת עברה סדנה של כדורסל אותה העבירו איתי ארנון ואופק אהרון,  והקבוצה השנייה שיחקה משחק ושמו קווידיצ' אותו העביר פול.
בערב הלכנו לחדר האוכל וערכתי קידוש וקבלת שבת ואכלנו ארוחת ערב רגילה פלוס תוספות שקטי הכינה, כמו שקשוקה, טחינה וחלות לשבת(טעים מאוד)
לאחר מכן ערכנו לגרמנים "ערב ישראלי" שכלל מידע על ארץ ישראל וחידון, לקראת הסוף רותם ונוגה לימדו את כולם ריקוד ובסוף הערב ערכנו מסיבה כולם ביחד.

אופק זגורי – י4

סיכום יום שבת ה -9/7

התעוררנו בבוקר בשעה 7 ובשעה שבע וחצי אכלנו ארוחת בוקר, לאחר מכן עלינו על האוטובוס והתחלנו נסיעה של 4 שעות לברלין, בדרך עצרנו להתרענן בסופר מרקט ולבסוף הגענו לפארק האולימפי בברלין.
כאשר הגענו התאספנו ועברנו על הלוז להיום, לאחר מכן יצאנו החוצה מהאצטדיון האולימפי והלכנו לתחנת הרכבת הקרובה, עלינו על רכבת למרכז העיר (כיכר אלכסנדר) ומשם עברנו סיור מודרך ע"י הגרמנים בעיר, מהשעון העולמי,דרך מגדל הטלויזיה, בניין העיריה האדום, הכנסיה העתיקה בשדרה הידועה –
unter den linden, תחת עצי הצפצפה, עד לשער ברנדנבורג. באמצע השדרה התקיים קונצרט פתוח לקהל.

לאחר תמונה קבוצתית תחת השער, המשכנו לאנדרטה המפורסמת ליהודים שנרצחו במלחמת העולם השנייה, ומשם המשכנו לפארק הגדול, ועברנו ליד האנדרטה ללהט"ב  והאנדרטה לצוענים. הסיור היה מעניין וברלין עיר מדהימה עם המון מבנים מרשימים.

מאוחר יותר הלכנו לתחנת הרכבת המרכזית מברלין וחזרנו ברכבת לאצטדיון האולימפי.
אחר כך היינו קצת בחדרים ולאחר מכן ארוחת ערב פחות טובה ממה שהתרגלנו, ולכן הזמנו פיצות. היה לנו ערב קזינו שם היה סוג של דו קרב בין גרמני ולישראלי, כל שאר הצופים צריכים להמר בסכום כסף מסוים (כולם קיבלו סכום התחלתי שווה), אם זוכים, מכפילים את ההימור ואם מפסידים, מפסידים. כאשר למישהו נגמר הכסף הוא צריך לעשות משימה מסוימת כדי לזכות בעוד כסף. הערב היה ממש כיף ומושקע מצד הגרמנים שהכינו אותו.
לאחר מכן הלכנו לחדרים, התקלחנו והלכנו לישון.

איתי ארנון – י3

סיכום יום ראשון

10.7.16
לכבוד יום המנוחה שלהם, קמנו מאוחר מהרגיל וירדנו לאכול ארוחת בוקר עד השעה 10.
ב10:15 נפגשנו לשיחת בוקר לדבר על אתמול ועל מה שהולך לקרות היום.
לאחר מכן היו לנו שתי בחירות בין סדנאת קפוארה שהועברה על ידי מעיין או משחק כדורגל שהועבר על ידי מרווין. בסדנת הקפוארה מעיין לימדה אותנו כמה תרגילים ולבסוף הדגימה לנו כמו מקצוענית, בסדנת הכדורגל מרווין העביר חימום, דיוק בבעיטות לשער ובסיום היה משחק.
בשעה 13:30 לאחר ארוחת צהריים, נסענו למחנה הריכוז ״זכסנהאוזן״ שנמצא במרחק של ארבעים דקות מברלין. היינו שם כ-3 וחצי שעות ולבסוף קיימנו טקס עם קטעי קריאה הקשורים לשואה ושירים ישראלים. בטקס כל ישראלי הקריא קטע ומיד אחריו גרמני חזר על מה שכתב בגרמנית. לבסוף, סיימנו עם המנון ישראל ״התקווה״, הדלקנו נרות זיכרון בצורת מגן דוד, והנחנו שושנה עם פתק שבו כ"א יכול היה לרשום משהו, ליד הנחנו דגל העיר הרצליה ודגל תיכון היובל.
הגענו למלון אכלנו ארוחת ערב והתחלקנו לקבוצות קטנות לדבר על מה שראינו וחווינו היום במחנה הריכוז ולהביע את רגשותינו. לאחר מכן ראינו את גמר היורו ושוב הזמנו פיצות(:

נוגה רכטמן –  י3 ורותם בן חורין – י4

סיכום יום שני

11.7.16
קמנו בבוקר ובשמונה הייתה ארוחת בוקר עד השעה 9, בתשע ורבע יצאנו לתחנת רכבת ונסענו למוזאון של אוטו וידט.
אוטו וידט העסיק יהודים עוורים בבית חרושת למטאטאים ומברשות בזמן מלחמת העולם השנייה, ובכך הציל את חייהם בזמן השואה, בנוסף להעסקת היהודים הוא גם דאג להם למקומות מסתור, ומשפחה אחת אף הסתיר בביתו. זהו החדר מסתור היחיד שנמצא בגרמניה. לאחר הסיור במוזיאון יצאנו החוצה לראות את אבני החיים, פרויקט שהתחיל ע"י אדם פרטי בקלן לפני 20 שנה, ובמקומות בהם  גרו יהודים, הוא קבע במדרכה אבני זהב עם שם של כל בן משפחה כולל שנת הלידה ושנת מותו, כיום מצויות בברלין 7000משפחות, והפרויקט התרחב לכל אירופה וכולל גם הומואים ואחרים שהומתו במלחמה. משם המשכנו למקום בו שכן בית הקברות היהודי הראשון בגרמניה שהושמד בזמן המלחמה, וחלק מהמצבות ששרדו את ההרס נמצאות כיום בגן שמור שאנדרטה לצידו.
לאחר מכן נסענו למתחםלכיכר אלכסנדר פלאץ, שם הסתובבנו בין החנויות והמסעדות השונות.
משם חזרנו למלון לשיחה קצרה על מחר והלכנו לשחק פריזבי בחוץ.

עומר מאן – י4

12.7.2016
התחלנו את היום כרגיל בשמונה בבוקר בארוחת בוקר ואחריה התכנסנו כולנו כדי לראות את סיכום היום שעבר, ומיד אחר כך יצאנו לעיר פוטסדם.
כשהגענו התארגנו ליציאה שלנו לשייט הקאייקים באגם גריבניט. הנוף שעטף אותנו היה יפה וירוק ועל גדות האגם שכנו וילות מפוארות שלכל אחת מהן סיפור מיוחד משלה, לדוגמא,הוילות של סטלין טרומן וצ'רצ'יל, שהחליטו על חלוקת השטחים של גרמניה ביניהם לאחר המלחמה. באחת האחוזות נקבעה ההחלטה על הטלת פצצת האטום על הירושימה ונגאסקי על ידי סטאלין צ׳רצ׳יל וטרומן
וחצינו את הגשר שעליו התקיימו החלפות השבויים בין מזרח למערב, ביניהם גם השבוי נתן צ׳רנסקי, שכיום מכהן כחבר כנסת שלנו. השייט ערך כשעתיים שבסופו הלכנו לאכול ארוחת צהריים באוניברסיטת פוטסדם. לאחר הארוחה חזרנו לאכסנייה וחלק מאיתנו יצא לסופר המקומי.
בשבע התכנסנו כולם לארוחת ערב אחרונה שחגננו אותה עם פיצות! אחר כך ישבנו כולנו כדי לומר כמה מילות סיכום, החלפת מתנות ומשחקי חברה משעשעים.
לסיכום היה יום מעניין, מהנה ומעייף.
לילה טוב
Hibiscus

יסמין שמעון -י6

סיכום היום האחרון, יום רביעי 13.7

התחלנו את היום עם ארוחת בוקר ולאחר מכן הורדנו את המזוודות ופינינו את החדרים.
לאחר זאת, הייתה לנו פעילות בוקר רגילה וסיכום של כל הימים שהיו ומשחקים אחרונים.
אחרי ארוחת צהרים יצאנו לסיור מודרך באיצטדיון האולימפי בו נערכה האולימפיאדה של היטלר ב-1936, סיירנו במתחמים השונים, כמו תאי האחמ"ים, חדרי ההלבשה, משטחי החימום ועוד. באיצטדיון מתקיימים משחקי ידידות של נבחרת גרמניה, משחקי גביע, אליפות העולם בא"ק ( יוסיין בולט קבע שיאי עולם ב-100 ו-200 מ') ומופעי רוק. הסיור כלל גם את הפארק האולימפי שכולל את משרדי ההתאחדות הגרמנית לספורט, המשרדים של מועדון הספורט הרטה ברלין, ובזמן המלחמה הקרה היו בו משרדי הצבא הבריטי, זכינו לראות שם תערוכה ש.ת.ל הספורט היהודי.הסיור כולו ארך כשעתיים.
כאשר הגענו בחזרה לאכסניה היה לנו זמן פנוי ובו כתבנו אחד לשני מכתבי פרידה, ראינו לקט של תמונות שנערכו לסרט מכלל הימים בגרמניה, ונחנו לפני הנסיעה לשדה.
בסביבות השעה 18:00 אכלנו ארוחת ערב וישר אחריה נפרדנו מהגרמנים ונסענו לשדה.
היה מאוד קשה לחלקנו להיפרד מהגרמנים לשלום.
אך בכל זאת יצאנו לשדה מרוצים ומחכים להגיע לביתינו.

יעל בר – י5

הקלק לתמונות נוספות ממסע משלחת תיכון היובל לגרמניה 2016 תשע"ו

ביקור המשלחת מגרמניה פורים 2016
בין התאריכים 23-27/3 מתארחת המשלחת הגרמנית אצל תלמידי שכבת י'

יום רביעי ה- 23/3

אנחנו 16 תלמידים משכבת י' שנבחרו לייצג את תיכון היובל בחילופי משלחות נוער עם גרמניה בשנת 2016, יחד עם קטי ודני.

היום היה היום הראשון שבילינו איתם. בהתחלה היינו עם מנהלת התיכון בביקור בלשכת ראש העיר , משה פדלון. שם ראש העיר ונציגי העירייה דיברו איתנו על חשיבות המשלחת, הקשר של העיריה עם לייפציג, תוך תזכור הפיגוע בבריסל, והתכבדנו בכיבודים.

לאחר מכן נסענו למכון וינגייט ושם היה לנו סיור והיכרות עם המקום, קיימנו שיחה עם תלמידים אשר לומדים שם באקדמיה למצוינות בספורט (כדורסל, ג'ודו, שחייה, כדורעף חופים,כדורגל נשים)ולאחר מכן סיירנו גם במכון למחקר ורפואה בספורט (טיפול בספורטאים פצועים), שם עומר מאן (י 4)עשה מבחן לבדיקת צריכת חמצן מירבי, משם עברנו דרך חדר המדמה אימון בגבהים כאשר החמצן בחדר הוא רק 14.4% מהאוויר (נורמלי 21%), ולסיום ראינו ספורטאים מטופלים במח' הפיזיולוגיה כמו קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו (סגנית אלופת העולם) שמועמדת למדליה באולימפיאדת ריו. לאחר מכן המשכנו בסיור וראינו את ביה"ס להדרכה לטיפוס בגבהים, ואת מסלול המוטו קרוס הראשון החוקי בישראל, שבו התקיים אימון אופנועי שטח.

שיחקנו משחקי היכרות וגיבוש כדי להכיר אותם יותר טוב וכדי להתקרב אליהם.

אחרי שהגענו לבתים והתארגנו קצת הלכנו רק הבנות לקניון. ומהקניון המשכנו לאולם הספורט של היובל שם שיחקנו כל מיני משחקי ספורט כמו כדור עף, כדורגל וכדורסל.

יעל  בר (י 5)

היום זהו היום השני למשלחת 24.3.16.
בתחילת היום נפגשנו בשעה 9:40 בשער בית הספר ונסענו ביחד לשגירירות גרמניה אשר נמצאת בתל אביב. שם נפגשנו עם שני נציגים מהמחלקה המדינית, ושוחחנו איתם על יחסים בין לאומים בין גרמניה לישראל .
התענינו רבות וקיבלנו תשובות לכל השאלות.
בהמשך הלכנו לסיור בתל אביב שארגנו עמית אריה ואופק אהרון  .
התחלנו בכיכר רבין ולאחר מכן המשכנו לכיוון כיכר דיזינגוף, קיבלנו משלוחי מנות מחב'ד וחילקנו מסכות לכל אחד. המשכנו ברחוב דיזינגוף ועצרנו לאכול גלידה יחדיו.
לאחר מכן המשכנו לשוק הכרמל ושם היה לנו זמן חופשי לארוחת צהריים ולהסתובב .
לאחר שעה המשכנו דרך שינקין ושד' רוטשילד לכיכר הבימה ושם הצטלמנו כולנו יחד.
לסיום צעדנו למרכז שרונה ומשם עלינו על האוטובוס לכיוון הרצליה ולבתים.
לסיום היום נפגשנו  כולנו בשעה 20:30 בקניון שבעת הכוכבים למשחק באולינג שארגנו עומר מאן ואיתי ארנון .
היה מצחיק מאוד וכולם נהנו .
בשעה 2330 הגענו לבתים עייפים אך מרוצים.
נכתב ע"י רותם בן חורין ונגה רכטמן.

סיכום יום:

היום (היום הרביעי והאחרון שבו היו איתנו הגרמנים) היה יום מהנה מאוד!

בבוקר בשעה 10:00 נפגשנו כולנו ליד בית ראשונים במרכז העיר.

בית ראשונים הוא בעצם מוזיאון של העיר הרצליה בו נערכים סיורים המסבירים על תקומת העיר.

הסברנו לכולם על הבית, צילמנו תמונות והמשכנו לתחנה הבאה.

התחנה השניה שלנו היתה פארק הרצליה.

בפארק הלכנו קצת ולאחר מכן התיישבנו והסברנו על הפארק עצמו ועל הדברים שמסביבו- הספורטק, קניון שבעת הכוכבים, הכוכב השמיני, תחנת הרכבת והאצטדיון.

כולם מאוד התלהבו והמשכנו לתחנה הבאה בסיור.

המשכנו ללכת והגענו לאיזור התעשייה של הרצליה פיתוח. נעמדנו על הגשר שמוביל אליו והסברנו על האיזור ועל היותו מרכז מסחרי גדול מאוד.

משם המשכנו עד שהגענו לחוף הנכים.

לפני שנכנסנו לחוף הסברנו עליו ועל המרינה ועל היותה אחד מסמליה של הרצליה והמרינה הגדולה ביותר במזרח התיכון.

אחרי שסיימנו את הסיור היינו בחוף במשך מספר שעות, שיחקנו משחקי ספורט, מטקות וישבנו, דיברנו וצחקנו ואפילו נכנסו למים.

היה מאוד כיף וכולם מאוד נהנו.

ב14:30 התפזרנו כולנו לבתינו ביחד עם הגרמנים ונפגשנו שוב בבית של יובל בשעה 18:15.

אצל יובל עשינו שיחה מסכמת בה הצגנו דברים שאהבנו ודברים שהיינו משפרים, ועשינו kahoot של משוב על ארבעת הימים.

בשיחה נכחו גם מרלין, מיכאל מדיאלוג ו.

אחרי השיחה הזמנו פיצות והתחלנו במסיבת הסיום. שמענו מוסיקה ורקדנו וגם הכנו הפתעה לגרמנים שהיתה מחברת בה כל אחד כותב משהו בשביל כל גרמני.

לבסוף נאספנו בחוץ ושרנו בליווי גיטרה.

היה ערב מצויין וכולם מאוד נהנו!

לסיכום, היום היה יום מוצלח ביותר בו כולם הכירו מקומות חדשים או למדו על מקומות שהכירו ובעיקר נהנו מאוד!

ארבעת הימים האלה היו מדהימים ומלאי חוויות, כולנו זכינו לקחת חלק מה פרוייקט המקסים הזה ואנו לא מאמינים שהוא נגמר כל כך מהר!