הנחיות לשעת חירום

 

רכז ביטחון ובטיחות

צביה קאופמן

 

תוצאת תמונה עבור תרגיל התגוננות ארצי 2017

כחלק מהיערכות לשעת חירום יתקיים מחר, יום שלישי 14.2.17 בשעה 10:00בבוקר יתקיים תרגיל ארצי. התרגיל ידמה התגוננות בתרחיש רעידת אדמה לכל התלמידים והמורים.

רצ"ב קובץ המסביר את מהלך התרגיל..

אגרת להורים  למידה מרחוק בשעת חרום

אגרת לתלמידים -למידה בחרום

 

 להנחיות משרד החינוך לשעת חרום RSS הקלק

  נוהל תרגיל למידה מרחוק בשעת חרום

 נוהל תרגיל למידה מרחוק  בתיכון "היובל " 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​נושא אתרים / פעילויות מקוונות​
​אזרחות לקראת בחירות 2009
מגילת העצמאות
חוק השבות ותיקוניו
לקראת גיוס לבי"ס מעורב
זכויות אדם בצל הטרור
ידע – מושגים ביהדות דמוקרטיה וערכים
​אמנויות העיצוב והאדריכלות ​אתר מגמה
מרחבי לימוד מתוקשבים:
מפגשים מהסוג החזותי
הפעלות באמנות (מפגשים)
תפיסת הקיימות בעיצוב ובאדריכלות
טכנולוגיות בנייה – גשרים
גורדי שחקים וכוחות טבע דינמיים
קורס סטטיקה ותכן הנדסי
​אנגלית ​20 מערכי שיעור ליחידה 1
37 מערכי שיעור ל- 3-4 יחידות
250 וובקווסטים: הכפר האנגלי הגלובלי
The English Global Village
פרויקטים באנגלית ומערכי שיעור​
​ביולוגיה ​גנטיקה מולקולארית והנדסה גנטית
עולם המיקרואורגניזמים
מיקרוביולוגיה מקוונת
ביו 2001
​מתמטיקה ​מרכז משאבים מתוקשב
​היסטוריה ​הספר הלבן
9 הפעלות בהיסטוריה
מדינה בדרך 1939-1948
הפלמ"ח
היישוב היהודי בין שיתוף למאבק 1939-1948
כ"ט בנובמבר (הפעלה)​
מדינה בצמיחה 1948-1970
מגילת העצמאות (הפעלה) 
בן גוריון (הפעלה)
יצחק רבין
הרצל
הכרזת המדינה (הפעלה)
מלחמות ישראל (הפעלה)
כרזות מספרות על 50 שנות מדינה
50 שנות מדינה בבולים
קרב אמאוס יהודה המכבי
שואה:​ 
טרזין – מסע בזמן היהודי
השואה בספרות
השואה בספרות ובאמנות (הפעלה)
התנגדות יהודית
​גיאוגרפיה ​מים חיים וסביבה
​תקשורת וקולנוע אתר המגמה
מרחבי לימוד מתוקשבים:
6 מבניות אינטראקטיביות בתקשורת וחברה לכיתה י"ב
מבנית בהפקות תקשורת אלקטרונית
מבנית בצילום ובתאורה​
​ניהול עסקי ותעשייתי​ ​​אתר המגמה
מרחבי לימוד מתוקשבים:
קורס מערכות תפעול בארגון
קורס עקרונות השיווק
קורס ניהול השיווק
הסתברות וסטטיסטיקה יישומית
​לשון והבעה מוקד הלשון
החוויה שבהבעה
כיצד לכתוב חיבור
​מידענות ​מידענות, אתיקה וערכים ברשת
מדעי המידע​
מתקוונים לכתוב עבודה
​הנדסת מכונות אתר מגמה
מרחבי לימוד מתוקשבים:
מאגר שאלות מקוון לתרגילי מעבדה​
​ספרות ספרות בשואה
עלון למורה לספרות
​פיזיקה פיזיקה נטו
בעין האנרגיה (כולל 13 הפעלות)
אשליות אופטיות
על מושג הזמן
​ערבית ערבית לחטיבת ביניים​
​תנ"ך ​לקראת בחינות בגרות
הר הבית משלוש זויות  (3 הפעלות)
המקרא
הפלישתים ותרבותם החומרית (3 הפעלות)​
​רפואה אתר מגמה
​אוטוטרוניקה ​15 מערכי שיעור ואנימציות
​חגים ​חגים ומועדים
​אינדקסים ​ספירלה חדשנות פדגוגית
פורטל מדע וטכנולוגיה​
פעילויות לימודיות מקוונות במגוון תחומי דעת
פעילויות לימודיות מקוונות במדעים וטכנולוגיה
פעילויות לשעת חירום
השימושון
מאגר חומרים מתוקשבים ארצי
לקסיקונים ומילונים ​יד"ע – מאה מושגים ביהדות דמוקרטיה וערכים
לקסיקון יוצרים ויצירות – מפגשים מהסוג החזותי
לקסיקון חומרים ומונחים מעולם הבניין הסטטיקה והתכן ההנדסי
מערכות תפעול בארגון – מילון מונחים
עקרונות השיווק – מילון מונחים

 

 

  •  


 

 

 

 

 

 

 

 צו 8- מערכת שעות מעודכנת 

 מערכת שעות מעודכנת לצו 8 חינוכי הקליקו לכניסה למערכת השעות ובחרו את השעה והשיעור המתאים

 

 למידה מרחוק בשעת חרום כניסה והרשמה לשיעורים צו 8 בחינוך חטיבה עליונה

הנחיות כניסה לכיתה הווירטואלית 

 

 

  •  
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  

 

 

 

 

 

 

 למידה מרחוק בשעת חרום -משרד החינוך הענן החינוכי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הנחיות התגוננות בהישמע אזעקה:    

   

בזמן הישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן העומד לרשותנו- דקה וחצי, ולפעול על פי ההנחיות הבאות:

במבנה –

יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט, או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו, ולסגור דלתות וחלונות, אין לשהות בקומה העליונה.
"הכי מוגן שיש"-המקלטים בבי"ס הם האזורים המוגנים ביותר, אך אינם יכולים להכיל את כל התלמידים והצוות.

האזורים המסומנים בשלט "הכי מוגן שיש" מקנים הגנה מספקת במסגרת זמן ההתגוננות העומד לרשותנו. אזורים אלה הם: מסדרונות, כיתות וחדרי מדרגות. חשוב להתרחק מחלונות! אין לשהות באודיטוריום!

בכל כיתה, מעל משקוף הדלת קיים שלט הכוונה למרחב המיועד לכיתה, מורה המלמד בכיתה ידע לאן יש להתפנות ויכוון את התלמידים.

בחלק מהמקרים יש להישאר בכיתה, להיצמד לקיר פנימי ולשבת על הרצפה.

יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות! רסיסים עלולים ליפול לקרקע גם מספר דקות לאחר יירוט ומכאן חשיבות ההתמגנות גם לאחר הישמע קול נפץ.

בתום 10 דקות השהייה במרחב המוגן, תבוצע סריקה ע"י השומרים, רכז הביטחון ומורים מסייעים ורק לאחריה יינתן אישור חזרה לשגרה.

בזמן הפסקה-

הרציונל הוא מציאת הגנה מיטבית בהתאם למיקום ולכמות האנשים ויש להפעיל שיקול דעת! במידה ולא ניתן להיכנס למרחב מוגן, יש להשתופף בצמוד לקיר עם הידיים על הראש, במידה ואין קיר יש לשכב על הרצפה עם ידיים על הראש.

מורים תורנים יסייעו בהכוונת תלמידים השוהים בחצרות למרחבים המוגנים. אנא נהלו זאת בשלווה, אחריות ומקצועיות.

בחוץ – יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

הסעות תלמידים – יש לעצור בצד הדרך, על הנהג לפתוח את הדלתות, על הנוסעים לרדת במידה ויש מבנה קרוב להכנס אליו.במידה ולא ניתן לרדת מהאוטובוס או שאין מבנה קרוב, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

יש לבצע בדיקת נוכחות יסודית ולדווח על תלמידים חסרים.

חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ.

במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע לרכז הביטחון.

בברכה,

הדר הרשקוביץ

רכז ביטחון ובטיחות